Zkušenosti malých dětí

11:10

Malé děti nejsou vůbec hloupé, naopak, jsou chytřejší než mnoho dospělých. Protože ale mají málo zkušeností se světem, neumí vyvozovat neznámé souvislosti a o to více aplikují to málo, co je jim známo.
Zkušenost "Když začnu v obchodě řvát/křičet/škemrat/vztekat se/... tak mi maminka/babička/dospělák s peněženkou danou věc koupí" je prostě použitelná a většinou to funguje.
Ovšem, to by se po obchodech nesměli motat lidi, kteří toto chápou a apelují na jinou zkušenost a totiž "Když se na mě někdo mračí, chce mě potrestat za to co dělám škaredě, zlobí se a já toho raději nechám". Před chvílí mi asi dvouletá holčička vykřikující "Jáá chci čokoláádu", po tom co jsem se na ni zamračila a potom co jí to "seplo", začala vysvětlovat, že to ona jenom zlobí maminku a babičku, že už nebude zlobit.

Směju se pod vousy. Dospělí lidé se často zlobí na rodiče malých dětí kteří křičí v obchodech a tramvajích a nenapadne je, že kdyby dali dětem najevo svou nevůli, maminka, do které kokínka chtivý capart kope, se najednou stane maminkou milovanou a dokud je onen mračivý a nebezpečný dospělák v dohledu, bude ticho.

You Might Also Like

1 komentářů

  1. Jo to ja si casto rikam, prosim prosim, pani, slecny a panove v okoli zasahnete :-D, zvlast kdyz platim u pokladny nebo skladam kupu veci do kosiku a syn se mi riti nekam pryc z obchodu.
    Navic je strasne tezke nevypadat jako hysterka, zvlast kdyz vevnitr se to vsechno bije...

    OdpovědětVymazat