Legíno, ó Legíno...

19:25

Myslela jsem si že nasněží, roztaje a tenhle prvek vyšumí. A ono ne. Otepluje se, a paní Legína zase vystrkuje svoje půlky na každém rohu.

Ó Legíno, Legíno, vrchole pohodlí, vrchole nevkusu, ty rizikový prvku. Ty co z tlustých nohou děláš sloupy, z hubených pokroucené klacíky. Ty vládkyně příšerných délek, zákeřná galeristko celulitidy. Vrať se tam, kde jsi byla.



Když mi bylo pět, řvala jsem jak tur touhou po tobě. V roce 1994 nosili legíny kluci i holčičky, každá barva byla unisex, Všechny materiály byly akceptovatelné, plavkovinou počínaje, sametem konče. Potisky 101 Dalmatinů nebo duha, nad kotník nebo s poutkem pod patu. Úžasné oblečení, ideální na lezení po stromech, na pískoviště, na kolo, na tůru, místo štramplí (punčocháčů).



A na tohle sladké dětsví si asi nějaký pitomý západní fashionista vzpoměl, vyhrabal ze skříně milovanou legínu, pověsil to na lookbook a hnedka se z toho mohli všichni zbláznit. (Nebo že by Legínu vyhrabal ze dna skříně sám velký módní koncil?) Každopádně, z dětských tepláčků je rázem módní trend a jako o každém módním trendu se o tom nediskutuje.

Nediskutuje se, je to přece trend, přece to nosí každý a proto to každému musí slušet. A to nejlépe ve všech tvarech, barvých a délkách. Jsou to přece legíny a ty jsou ke všemu.


Lidi zapomínají že pod úzkýma plavkovýma legínama je vidět i ten beďar na zadku, bavlněné varianty mají po dni nošení vytahané kolena a pokud si svůj kousek vytáhnete do pasu, aby vám neplandaly love-handles, je vám, s prominutím, vidět "čárka".



Legíny nejsou a nebudou samostatné oblečení. Nejsou to kalhoty. Mají svoje klady, ale pokud nemáte rozum, kašlete na to. Škodíte sobě, i ostatním. Svoboda lidská končí tam, kde začíná svoboda druhého. Tak jako nikdo není povinnen čuchat podpaží úředníka zavěšeného v tramvaji, nikdo není povinnen mít před obličejem celulitoidní prdel narvanou v černém latexu.

(Ps: Tohle je první a poslední článek, ve kterém nepoužívám "vaše" fotky. Některé "fashionblogerky" jsou dokonalé kopírky zahraničních rádoby trendů...)

Nechci říct že všechny ty obrázky tady jsou špatně. Ale ty, které nejsou dobře, si dokážete určitě vytřídit sami...podle zdravého rozumu.

You Might Also Like

25 komentářů

  1. Durduin, měl by pro tebe den bez kritizování a bědování smysl?

    Dřív si mi připadala tak vtipně upřímná se snahou šokovat, ale teď mi připadáš jen zoufalá se snahou aspoň trošku zaujmout,ať už pozitivně nebo negativně...

    Anonymní (protože vím, jak všichni anonymy milují)

    OdpovědětVymazat
  2. Legíny, hodně zvláštní trend. Dlouho jsem odolávala, no a teď je občas nosím pod šaty nebo sukni.(samostatně nikdy, svou "čárku" si schovávám pouze pro vybrané jedince:)) Jsou vážně pohodlné. A měla jsem jedny se slonem Dumbo( v 6 letech).

    OdpovědětVymazat
  3. ja mám rada legíny...síce mám doma len jedni,ale mám ich rada.AJ na ostatných sa mi to páči,ale len na takých babách,ktoré sú chudé a môžu si to dovoliť.
    Len kožené moc nemusím

    OdpovědětVymazat
  4. Podle mě jsou legíny v pohodě, když si k nim člověk vezme dlouhý tričko (a tim myslim vážně DLOUHÝ), šaty, krátký šortky, sukni... Ale samotný legíny a na to obyčejný, kratší vršek? Z toho je mi blbě. Vždyť je to to samý, jako kdyby si vzali akorát punčocháče a tričko...

    OdpovědětVymazat
  5. Jseš můj člověk. Jediný legíny, který jsem si kdy koupila, byly na poslední zvonění, teď je v zimě nosím pod dlouhou sukní místo punčoch, když si přes to přetáhnu ještě nadkolenky, ale jinak - NIKDY. Je to něco podobně odpudivýho jako džínový nasrávačky. Myslím, že za pár let se bude většina divit, co to nosila... jako neříkám, jsou výjimky, ale na rovinu - těch holek s perfektníma nohama zase tolik není.

    OdpovědětVymazat
  6. pro "Anonymní" Tomuto "odbočení" od tématu diskuse (např. o leginách) se říká "argumentum ad hominem"
    Doporučuji třeba: http://cs.wikipedia.org/wiki/Logick%C3%BD_klam#.C3.9Atok_na_.C4.8Dlov.C4.9Bka_.C4.8Di_na_lidsk.C3.BD_produkt_.28argumentum_ad_hominem.29
    Nebo vůbec: http://cs.wikipedia.org/wiki/Logick%C3%BD_klam
    Daniel Trojan, s pozdravem

    OdpovědětVymazat
  7. Anonymní slečna má asi regál legín a nožky jako nevystřižené ze žurnálu, co? A přidávám se k poslednímu příspěvku: téma diskuze je trochu, ehm, jinde...

    Květa Dabro

    OdpovědětVymazat
  8. Legin je tolik typu, co se materialu nebo dokonce i strihu tyka, ze se to podle me neda generalizovat a neda se rict - zavrhuji leginy! Ty od McQueena mi napriklad prijdou naprosto uchvatny a zkus se zamyslet nad tim, jak by tenhle vzor vypadal na kalhotech...hrozne! Kdezto na leginach, ktere ti obebnou nohy se ten vzor uplne v pohode snese. Samozrejme ale souhlasim s poznamkou, ze bezne bavlene nejlepe bile a prusvitne leginky, ktere tak casto vidam v ulicich s topem bezne (cili neostacujici) delky, ty zavrhuji taky.

    OdpovědětVymazat
  9. děkuji za obohacení...ano, odbočila jsem od tématu ,,diskuze" ale to snad není trestné? kdybych napsala veskrze pozitivní komentář třeba na autorčin vzhled tak by vám odbočení od diskuze tolik nevadilo...

    pro další slečnu..nemám police plné legín a nepěkné nohy..resp. takhle, nohy výstavní nemám a legíny taky nevlastním protože se v nich necítím dobře...ale ať si každý nosí nosí co chce...mě jen prostě udivuje, jak může být Durduin tak negativní..dle jejich kritizujících článků a komentářů by se očekávalo, že to bude nejdokonalejší a nejkrásnější, když si dovolí takhle kritizovat..a nejsem jediná kdo si to myslí..jen tak pro zajímavost..s 3.odstavcem se ztotožňuji!

    http://jaysee.bloguje.cz/843063-dalsi-varka-toho-co-se-prijemne-cte.php

    Sbohem!

    OdpovědětVymazat
  10. To Loli: Však, právě, s rozumem. Lidi to přijmou a neuvažují. Mor v podobě tenkých bavlněných legín v délce do půl lýtek, nejlépe zakončených kraječkou...
    Taky, myslím, že nebohý McQueen nevymýšlel svoje úžasné vzory pro lidi, kteří mají nadváhu a určitě by protestoval, kdyby k nim někdo měl obout silonové ponožky a baleríny. :-) Je prostě třeba uvažovat, což bohužel někteří lidé neumí. Je zajímavé, že moje matka vypadá v legínách skvěle a davy anonymních milovnic na ulici nikoli. Je zajímavé že "zpěvačka v bleděmodrých legínách" vypadá o tolik lépe než "hvězda v černých, s odhalenou "čárkou"" ... Jednoznačně s tebou souhlasím, že legíny mají něco do sebe. Ale ne vždycky a pro všechny.

    OdpovědětVymazat
  11. to anonmyní: to je poprvé, co mě někdo citoval:)) // občas mě Durduin i nadchne některým svým článkem a řeknu si, že je to ta holka, co mě bavila na úplném počátku, ale v podstatě jinak si stojím za tím, co jsem u sebe napsala, když jsem zmiňovala některé blogy. // včera jsem byla u nás na jedné akci, kde jsem byla nadšená z toho, že se přeci jen Češi umí, když chtějí, zajímavě a neotřele oblékat (a to nejsem z Prahy, takže se to netýká pouze Prahy). a světe div se, byly tam i dívky v leginách nakombinovaných s ostatních oblečením tak, že byly vskutku "šik". jenže to je klasika českých povah, hodnotit, co nosí jiní! neměla by se v tom spíše hledat inspirace? zamyšlení? asi ne, kritika je lepší, samozjřemě. jaysee

    OdpovědětVymazat
  12. No je pravda ze niekedy leginy vyzeraju viac nez hrozne, ale zasa k topom su podla mna celkom fajn. Stale zalezi asi na tom ako to vie kto nosit.

    OdpovědětVymazat
  13. Jako majitelka temer 35centimetrového rozdilu mezi pasek a zadkem si je nemuzu dovolit. ALespon ne jen tak, takze pod saty nebo sukni a to mam jeste takove "sportovni" jsou z kvalitniho materialu(znacku nikde vysitou nemaji, at si nekdo nemysli) a drzi skvele, vcetne kolen. V puncochach bych zmrzla a memu typu postavy nejvice slusi saty (nahore vel.34 a dole 38)

    Jinak ja nemam nic proti kritice nebo vyjadreni vlastniho nazoru od Durduin.

    OdpovědětVymazat
  14. Pro anonymní, co nemá stohy legín: pokud má někdo jinej názor - názor nesouhlasnej - je negativní? A aby někdo mohl nesouhlas vyjádřit, musí být sám mistr světa amoleta? Cheche. To snad úplně vážně nemyslíš. le vlastně, když jsi tu dala sbohem, tak se tudlenc otázku už nedočteš, co?

    OdpovědětVymazat
  15. kdybys nebyla zamindrákovaná socka ve zvonových manzestrákách...

    OdpovědětVymazat
  16. Tak to jo, to mě pobavilo.!!!Jako malá jsem měla právě zmiňované fialové legíny s dalmatínama a sametové "šponky":D

    Dlouhou dobu jsem legíny já (a mnoho jiných) považovala za vrchol nevkusu. Legíny. Tssss. A přiznejme si narovinu, móda 80. let byla také označována za největší zkázku. Ale pak přišel někdo a řekl, že legíny jsou úúúžasné.

    Souhlasím s tebou, že ne každý si je může dovolit, bohužel, mnoho českých "chcibýtinzakaždoucenu" lidí je nosí. A zadky některých dam i dívek by neměly být vystavovány. Já jsem si své první legíny koupila asi před měsícem - na běhání. Nejsem nějaký "obr", ale mám jakousi soudnost a ta mi brání, abych se v tom všeukazujícím hadříku vystavovala před více lidmi;)

    Měj se fajně. A brzy zase napiš nějaký článek. A dlouhý!!!!:)

    OdpovědětVymazat
  17. podle mě je tohle skvělé zamyšlení nad legínama...mě se tvůj styl psaní moc líbí..:)

    OdpovědětVymazat
  18. leginy... mam dvoje, cerne, jedny matne druhe leskle a moc rada je nosim, ty matne nejradeji s holkama do cajovny, protoze si v nich vetsinou pripadam jako kdybych sla na jogu :))
    mam je moc rada, ale VZDY musim mit pres ne neco dost dlouheho, jednou jsem to neodhadla a sla jsem s celkem kratkym trickem a citila jsem se jako kdybych mela HOLY zadek :D nic moc pocit :)

    pekne napsano, durduin :) a priznavam se, ty uplne prvni se mi strasne libi, ale asi jenom na obrazku :)

    OdpovědětVymazat
  19. zase ses mi trefila...legíny jsou teď předmětem mých úvah... teda - v životě bych si je neoblékla jako "kalhoty" je krátkému triku na to mám sebekontroly dost :) ale líbí se mi takové ty různé haleny a košile nad kolena a samotný bych si to nevzala a nosím k těmto věcem punčochy...ale legíny by taky byly možností + jsou pevnější a stálejší... ale nevim nevim no jestli se k tomu odhodlám nebo zůstanu u punčoch...
    obecně mě trend legín jako kalhot moc neuchvacuje a souhlasím že to vyžaduje velkou dávku soudnosti protože jinak to vypadá tragicky...ale skombinovaný s delším vřškem se mi to i líbí :)

    OdpovědětVymazat
  20. Ó legíno, dneska si Tě koupím a pak Tě budu nosit na hlavě, na nohách mi neslušíš....

    Heh, legíny nemám a nijak po nich netoužím. A myslím si, že když už legíny, tak s nějakou dostatečně dlouhou tunikou zakrývající zadek a taky na dívce, která si to může dovolit, že.

    Btw. Musím říct, že se shoduji s Tvým názorem u Adéli s Fake LV :)

    OdpovědětVymazat
  21. jaj to taketo slova ani nepis vazne mne...lebo sa ti nasackujem do bytu raz dva:):)
    ale mile do teba taketo pozvanie. Mozno kebyze idem sama tak aj hej,ale kedze idem s kamoskou tak by to asi nebolo vhodne...

    riadna diskusia sa to rozohrala:)

    OdpovědětVymazat
  22. Na úvod, moje tělo od pasu dolu není nijak výstavní kousek. Přesto jsem v legínách zkombinovaných se sukní, tunikou či minišaty našla asi nejpohodlnější styl, který můžu nosit na téměř jakoukoli příležitost.
    Od těch případů, nad nimiž se rozohňuješ mě ale (doufám a věřím) dělí jedna zásadní věc, soudnost. Ta je podle mě hlavním předmětem kritiky vůči tomu, co vidíme v ulicích, ať už jsou to legíny, narvaný bokovky, růžový teplákový nařasený sukýnky nebo cokoli dalšího, co se příčí zdravýmu rozumu. Pokud se pak nesoudnost snoubí s absencí vkusu, asi nemá cenu už se ani rozhořčovat. Pokud někdo stojí o názor, nebo radu nebo třeba i pomocnou ruku, určitě se s tím dá něco dělat . Jak ale bez urážky ukázat nebo vysvětlit lidem, co mají pocit, že jejich styl je ten "hvězdný", že tomu tak prostě není.
    Chápu tedy, že se pouštíš do kritiky, líbí se mi tvůj styl psaní. Já si ale myslím, že kritika by vždycky měla být aspoň trochu konstruktivní. I když v tomhle tématu máš pravdu, že je těžký cokoli vykonstruovat;) Závěrem: Nechci kritizovat ničí zadek, ale slovo sexy má prostě svoje hranice.

    OdpovědětVymazat
  23. Leginy by se jako ostatne, kazdy jiny trend mel nosit s uvazenim k vlastni postave. Zrovna nedavno jsem litovala jednu nestastnici s leginama jez nemilosrdne ukazaly celulitidu v pokrocilem stadiu. Holkam, ktere slepe nasleduji kazdy novy trend, bez toho aniz by zvazily, jestli jim lichoti nebo ne, neni rady ani pomoci.
    Ja sice celulitidou zatim netrpim, ale i tak zadek v leginach neugazuji. Tak ci tak jsou pro me skvelym sluzebnikem v destivem cervenci.

    OdpovědětVymazat
  24. u nás to nosí babička a říká tomu kamaše :D

    OdpovědětVymazat