Pekelný čtvrtek - večer

17:34

Když mi ve středu večer přišla nevinná sms "Nechceš si obléknout slavnou modelku?", ještě jsem netušila co z toho vyleze.

Přiběhla jsem z vyflusaná z práce a z dopoledního focení, snědla dva párky a kus chleba a začala se balit.

Prý slavná česká modelka. Nedokázala jsem si ji představit. Tak jsem vzala 6 testových outfitů, u kterých jsem si říkala, že by nemusely urazit a spoustu parádiček k tomu.
Oči se mi zavíraly, ale slib je slib a tak jsem nakonec na místo dorazila i se sestřičkou, čerstvou studentkou. Na gauči už seděla vizážistka, slečna s exotickým tvarem očí, která s JS spolupracovala poprvé a byla na ní vidět jistá nervozita.

A pak přišla hvězda večera. Hubená, nenápadná, světle hnědé vlasy do pasu. Představila jsem moje hadříky, ale hned jak začala vytahovat svoje vlastní poklady, bylo mi jasné, že tohle ještě bude veselé. A taky že bylo.

Jsem už na takové situace zvyklá. Fotograf je, minimálně subjektivně, důležitý člověk a při své výšce a váze oplývá i jistou nátlakovou silou, takže v podobných případech ze sebe udělám debila, pouze navrhuju jak by to třeba mohlo být, pokorně nosím co si zákazník přeje a pro ujištění se ptám tvůrce obrázků.

První outfit - modelčiny šedé pletené mini s rolákem, přepásané velkým černým opskem jsem doplnila perlami na krk - neodvažovala jsem se podotknout něco o nevhodnosti plastového pásku a to bylo jenom dobře, protože i perly byly málo a slečna musela mít ještě náramky...

Co dalšího? Klasické černé body - a průšvih - nemáme punčochy ve spreji a bez toho se ona fotit nebude. S punčocháčema? Ne, ty mají sed a s tím se fotit nebude. Legíny? Katastrofa, ty jsou lesklé a v tom se fotit nebude, protože to rozšiřuje nohy. Jenomže nic jiného k dispozici nebylo. Už jsem ani neřešila vyčuhující ramínka od podprsenky. Nakonec se podařilo pomocí legín, dvou body a třičko-náramků vytvořit fotitelnou konstrukci.

Pak body s průsvitným krátkým "hadříkem". "Hádka" s fotografem. Nakonec svolila k focení fotek s holýma nohama s tím, že pokud se jí nebudou líbit, budou smazány.

Na dva poslední outfity už jsem tam nebyla. Prastará bílá háčkovaná halenka a romantický look, retro - tělová podprsenka a stahovací kalhotky.
Jsem zvědavá jak to dopadlo.

Jak jsem řekla na začátku, už mě podobné situace nerozhodí. Chudák vizážistka na tom byla hůře. Během líčení si vyslechla přednášku jak to dělat správně, pak se modelka přelíčila, když byla učesána, tak se přečesala...

Do toho naštěstí přišla fotografova "žena", exmodelka, která má dokonce vlastní profil na mdls.cz, konstatovala že slečna je pěkná .... A tak jsme se zavřely v předsíni, sedly si na zem, objednaly si pizzu a dobře se bavily. Bylo 22:45 a nikdo neměl chuť něco řešit. Stalo se - a teď už se to nevytrhne. Bylo jasné, že poslední přelíčení proběhne stylem - vizážistka nalíčí a bude se tvářit že neví, že se modleka ve vedlejší místnosti upravuje podle svého - a že fotky možná nebudou žádné, protože slečna si na nich bude připadat tlustá.
V 00:05 jsem se unaveně dostala domů, lehce pobavená a utahaná jako kotě.

Nevím jaké mají se slavnýma modelkama zkušenosti ostatní. Třeba tahle byla jiná. Jak konstatovala vizážistka, "Tahle holka má nějaký vážnější problém." Vážnější, nevážnější netroufám si soudit, ale člověk který, na jednu stranu ví všechno nejlépe a všem dokazuje, že je o mnoho tříd nad nimi a na druhou stranu se děsí toho, že vypadá tlustě - protože má pouze velikost 32 - podle mě nemá vyrovnané sebevědomí. Byla krásná, zkušená, skvěle se hýbala a v kritice podmínek měla naprostou pravdu (kdybych věděla koho fotím a věděla to více než 24 hodin předem, taky bych se připravila mnohem lépe a kdyby to věděla vizážistka, vzala by si sebou kadeřnici...). Ale v neustálé nejistotě s tím jak vypadá bylo vidět, že její sebevědomí nemá pevný základ.
Vykolejilo jí, že všechno není bezchybné, že jsem nepřijela s kamiónem oblečení, že nemáme speciální makeup na ruce ani punčochy ve spreji.

Trochu mi jí je líto. Nechtěla bych žít v takovém stresu ze sebe sama - už ne.

You Might Also Like

5 komentářů

  1. Nevím, jestli je to záměr, nebo tak poutavě píšeš od boku, každopádně mě to zase trochu pobavilo a zároveň obohatilo o pár myšlenek.. a dám si pozor na profesionální modelky, jestli se k nim někdy dostanu;)

    OdpovědětVymazat
  2. Docela by me zajimalo, o jakou "hvezdu" slo...

    OdpovědětVymazat
  3. to Alenka: Ono, když se jim platí, tak jsou asi profesionální :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Tipuji Buckovou Elisku...

    OdpovědětVymazat
  5. Zajímavě napsáno... bavíš mě, bavíš. A teď - kdo to byl? :D

    OdpovědětVymazat