Nejvýznamnější vynález Číňanů

18:56

Když by jste měli vyjmenovat nejdůležitější věci, které světu dala Čína, které by to byly?

Papír?
Inkoust?
Pohádka o popelce?
Hedvábí?

Kdepak, pro mě je to "čínská polívka".

S tímto fenoménem jsem se setkala poprvé právě v období, kdy jsem začínala sbírat první dospělácky-sexuální zkušenosti. Aby naše "paní kuchařka" ušetřila, dostávali jsme každý den k obědu, večeři nebo svačině podivný sáček s hranatýma nudlema. Na co to je? Nebylo to moc jedlé a taky, během těch 14dnů jsem si našla objekt zájmu, on si našel mě, takže jsem večeřela gyros nebo pizzu a lisovanýma krychličkama jsme nakonec nakrmili želvy v místním potoce. (Představte si takové dveceticentimetrové masožravé vodní potvory jak chňapají po nabízené zkroucené nudli!)

Od te doby uplynulo už 8 let (sama se tomu divím) a můj přístup k čínským nudlovým výtvorům se změnil.

Znáte jinou "potravinu" která se dá jíst studená i teplá a vydrží v openspace klidně dva měsíce? Znáte nějakou jinou potravinu která je tak levná?

Přiznám se, k misce "něčeho k obědu" jsem se nedostala jenom tak sama od sebe. Kulinářské libůstky mého muže jsou kapitola sama o sobě, nicméně, čínská polívka je stálicí.

Dokonce jsem byla před nějakou dobou přítomna diskusi mezi mužem a jeho mladším bratrem. /Velmi, velmi krásným mladým mužem, který má bohužel oči pouze pro vlaky/ V dlouhém rozhovoru řešili, které polívky jsou nejlepší, které ujdou a které jsou nechutné. Vyhrála to čtyřpytlíková (sůl, chilli, zelenina, olej + kořeněné nudle) - a jí tedy, v několika příchutích, máme plnou poličku. (co kdyby dostal muž chuť)

No, co si budeme povídat, já, nuzný student si k jídlu kupuju pytlíčky v Pennymarketu, 4 koruny za kus, a abych si nepřipadala tak nezdravě, zakusuju je žitným chlebem. Není to sice ideál, nikdy jsem nezkoumala energetickou hodnotu (to by mě hnali), ale žaludek se zaplní a další 4 hodiny jsem schopná fungovat.

No, a dneska jsem se rozhodla k odvážnému činu. Ze skříňky jsem si vzala mužovu polívku, s nápisem kuřecí. Postupovala jsem jako vždy. Z mrazáku vyndat chleba, dát ho rozmrazit do mikrovlnky, dát vařit vodu...nachystat nudle a zalít.

a) nudle byly barevné a velmi chutné i za syrova
b) pytlíčky měly zoubky pro snadné otevírání
c) zelenina - nakrájená sušená pažitka - byla zvlášť

S myšlenkou "Dobrého nepálí" a zatnutými zuby jsem si odnesla mističku ke stolku, nachystala si chleba a hladově se pustila do jídla.
Někdo by to komentoval výrazem "WTF?" - polívka byla dobrá, slaná... ale byla snad až moc dobrá, moc plná nudlí, moc to, co mám ráda. Nebyla jsem schopná ji sníst.

Když poslední dvě lžičky těstovin padaly do záchodové mísy, musela jsem konstatovat, že nejsem sto přijímat dar čtyřpytlíkových polívek.

A přesto jsem těm Číňanům vděčná, že "to" vymysleli, protože jinak bych se cpala předraženým bramborovým salátem ze "žloutenky" (Říká se tak i vaší kantýně?) nebo se spokojila s oslazenou kávou (pro-ana bloggerky by asi zajásaly).

Nebýt Číny, kde bychom dneska byli?

(Ačkoli mě po čínské polívce nadýmá a občas se bojím, že zákazníkovi místo "Dobrý den" vykrkám abecedu, přesto bych si přála, aby byl osud schovávavý a neměnil můj status, abych se mohla pokusit vyjet jednou kamsi na dálný východ.)

You Might Also Like

4 komentářů

  1. Já jednou za čas na čínskou polívku dostanu chuť a dám si...když do toho hodíš trochu lučiny, pórek a rajčata a dáš jen málo vody, tak to chutná překvapivě "luxusně"..:D ne, vážně, je to chutné..

    Ale domácí polévka je domácí polévka. Zrovna nedávno jsem vařila hovězí vývar - ne z kosti, ale z hovězího zadního. A musím se pochálit, byl božský!!!takový silný, mňam!:)

    Měj se hezky, Olgo. B

    OdpovědětVymazat
  2. ja se bohuzel pred 7 lety podivala na slozeni, od te doby uz ji nejim-navic jsem se naucila varit a mit rada kvalitni jidlo

    OdpovědětVymazat
  3. já naopak tyhle polévky nemůžu vystát. Stačilo mi, že jsem je jednou na školním zájezdě jedla 5 dní v kuse. A už nikdy víc.

    Ale chápu, že je máš ráda. Například kamarád (který je normálně velký gurmán) má taky oblíbený druh čínské polévky, na kterou nedá dopustit.

    OdpovědětVymazat
  4. tak toto bol naozaj skvely clanok, po dlhej dobe som si rpecitala nieco co ma vypovednu lehotu:))
    Naozaj super:)

    OdpovědětVymazat