Recept na šlehačkový dort

19:59

Budeme potřebovat:
Modelku s vlasy cca do půl zad, tupírovací hřeben, lak na vlasy, sponky, vlásenky, 5m vázacího drátu na ploty, chemlon (koudel/mořské houby/větší počet vycpávek), pěna na holení

Postup: 
Modelku pevně přikurtujeme k sedátku, aby se nemohla bránit. 
 Z vázacího drátu vytvoříme kruh o něco menší, než je obvod hlavy modelky. Na tento kruh připevníme další drát, ohneme ho, připevníme i druhý konce a opakujeme minimálně třikrát. Připevněné ohnuté dráty dále po obvodu svážeme tak, aby vznikla jakási vysoká drátěná ala čepice. 
Hřebenem oddělíme modelce vlasy po obvodu hlavy, sepneme je, aby nezavazely. Zbytek vlasů (to, co roste tam, kde mívají mniši vyholeno) sepneme zvlášť. 
Na hlavu nasadíme drátěnou konstrukci tak, aby zvlášť sepnuté vlasy byly vnitř. Tyto vlasy rozdělíme na prameny, každý pramen provlečeme přes základní kruh drátu a připneme pevnou sponkou. 
Rozpustíme vlasy na obvodu hlavy. 
Do konstrukce nacpeme chuchvalce chemlonu či jiného vyplňovacího materiálu. 
Postupně odebíráme prameny, tupírujeme je (češeme proti směru růstu) a lakujeme. Natupírovaný a nalakovaný pramen roztáhneme do šířky a za konečky připneme k vrcholu konstrukce. Opakujeme, dokud není celá konstrukce zakrytá vlasy modelky. 
Celý výtvor opět přelakujeme, zejména lakem přichytíme vlasy, které plandají na krku, čele, kolem uší, uhladíme rukou. Případné neposlušné prameny přichytíme vlásenkami. Naposledy rukama upravíme tvar a posazení konstrukce.
Nakonec celý výtvor nastříkáme pěnou na holení tak, aby vypadal jako šlehačkový dort.
Je hotovo!
Můžete odkurtovat modelku, dozdobit dort třeba bombónama.
(Modelce klidně ukažte zrcadlo, se zátěží na hlavě stejně neuteče.)

PS: Pokud byste chtěli dosáhnout makeupu jako je na obrázku, natřete obličej modelky včetně očních víček a řas vláknitým vlasovým gelem a posypte hrubozrnou solí.





( Včera jsem si, tak trochu, zahrála na modelku. A předem chci říct, že buď jsem to už zapomněla, nebo jsem to nikdy nedělala tak, jak bych to dělat měla. A taky si, o těch pár hodin, více vážím všech holek, které se nechají trápit ode mě. 

Celé to začalo poměrně nevinně, jak už to u většiny dobrodružství bývá. Na facebooku mě oslovila neznámá slečna. Prý dostala doporučení, že jsem šikovná na vlasy, a chtěla by něco nafotit. (Samozřejmě jsem se zapýřila - lichotky, to já rád.) Po představení nápadu jsem kývla. Idea - pěna ve vlasech - zněla slibně, efektně a jednoduše. Projekt mohl začít.

Podle portfolií i požadavků bylo jasné, že se jedná o zkušené profesionály a záležitost typu přijdu-učešu-odejdu. Po osobním setkání se ovšem situace trochu změnila a týden před akcí se začala stahovat temná mračna. Očekávání, že produkce focení se zařídí tak nějak samovolně, zdarma a k dokonalosti, jsou vždycky velmi, velmi naivní. Nakonec jsem se zapojila taky, přemluvila Marcelu coby vizážistku a snažila se najít modelku. Modelku, která by vypadala jako Coco Rocha a byla by ochotná fotit jenom za fotky. Pár okatých jsem znala, ale nelíbily se. Napadlo mě, podívat se do agentur. Ale "všechny modelky vypadají jako ze Sibiře, to je k ničemu..." Nakonec si vybrali dvě. Ale cizinky, které jsou ve women a tuzemskou agenturou jsou zastupovány jenom tehdy, když náhodou zavítají do střední Evropy, rozhodně nejsou to pravé na "domácí focení". Čtyři dny do focení a pořád chyběla modelka. Napadla mě poslední záchrana. Podala jsem inzerát na slavný server Fotopátračka. Ale ani mezi téměř třiceti slečnami se nenašla žádná "fotitelná". Přišlo to, co přijít muselo.

"Tak budeme fotit tebe!"

Nějak jsem nenašla sílu říct, že to teda ne a celý projekt zahodit. Nesměle jsem pípla něco o tom, že to nebude taková legrace a připravila se na, ehm, nejhorší. Některé účesy se na vlastní hlavě dělají docela blbě. 

Paradoxně, česání bylo to nejmenší. Měla jsem poměrně dobře promyšleno, jak dosáhnu potřebného efektu, takže základ jsem zvládla téměř bez cizí pomoci a zdobení se zbytek teamu ujal s téměř dětskou radostí. 
Horší to bylo s pózováním. Jedna fotka musela být zrušena, protože jsem nebyla schopná dosáhnout požadované pózy a výrazu. Další jsme fotili snad hodinu. Teda, fotili není to správné slovo. Hodinu mi trvalo, než jsem to udělala tak dobře, aby to mohlo být vyfoceno. "Šlehačkový dort" byl oproti první fotce brnkačka.

Nějaké fotky snad vznikly a nakonec nezbylo, než se uvést do původního stavu. 

AU )

You Might Also Like

10 komentářů

  1. týjo to vypadá zajímavě! :D doufám že se pochlubíš výsledkem!

    OdpovědětVymazat
  2. wau!!!!!
    http://kateonskate.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  3. Byt na tvem miste, asi bych si kvuli vlasum pobrecela...:/

    OdpovědětVymazat
  4. To Monika: když jsem se, ze zacuchaných, vysušencýh vlasů, snažila vyplést dráty, nebylo mi veselo. Nakonec pomohly kleště. A vlasy jsem sice od té doby nečesala, ale nevypadají, naštěstí, tak moc zdevastovaně :-)

    OdpovědětVymazat
  5. jooo, mne tak na jednom nataceni nevdeli, jak nacesat...a mela jsem i ucet, ktery jsme pracovne s muzem nazvali "megazarovna z ikey"....:D

    kup si hennovou masku od logony, je skvela!!! nebarvi, jen vyzivi. behem minuleho pul roku jsme mela dvakrat odbarvene a zpet nabarvene vlasy...a tato henna fakt pomohla!

    OdpovědětVymazat
  6. na te prvni fotce jsi mi pripomnela takovou tu postavicku plaminek ci co to bylo, ale jsem teda zvedava na finalni fotky :)

    OdpovědětVymazat
  7. vyzera to zaujimavo, ale islo to potom dole z vlasov? :D

    OdpovědětVymazat