Jak mít ten nejskvělejší, nejoblíbenější, nejčtenější blog

20:30

Když už tady máme ten blogískový týden, napadlo mě, že mnozí se třeba nenechali odradit a chtěli by mít taky svůj blogísek. Ale jak na to? S novými tipy budete mít stovky stálých čtenářů už za první měsíc!

Zakládáme blog

a) Jací jsou čtenáři?
Aby bylo jasno, úspěšný blog má tisíce čtenářů a stovky pochvalných komentářů. Je tedy třeba se přizpůsobit modálnímu čtenáři módních blogů, což je holka mezi 13 a 25 lety kterou živí rodiče a brigády. Smiřte se s tím, že pokud nezaujmete tuto skupinu, neprorazíte.

b) Název
Název blogu je velmi důležitý. Musí obsahovat slova jako style, fashion, love, models, live, wardrobe, shoes... aby bylo jasné, že autor je světový a že oblékáním žije.
Důležité je také to, jaká bude vaše přezdívka. S Pusinkou nebo Borůvkou moc nepochodíte, ale nějaké hezké dívčí jméno, ideálně lehce poupravené, je to, co nikoho neurazí.

 c) Design
Design blogu je další důležitá věc. Čtenáři chtějí konzumovat rychle a jednoduše, ale u toho se cítit intelektuálně. Vítězí jednoduché stránky, s nějakými těmi růžovými detaily (jsme přece pro holky). Důležité je také mít v postranním panelu takové ty odkazy jako twitter, facebook, formspring, lookbook, czechoriginalfashion, press...a taky všechny slavné blogy, které existují. Ať je vidět, že jste světa znalí.


Články
 Je třeba brát ohled na čtenáře! Čtenáři boudou číst jenom to, co si dokážou představit i ve svém životě, ať už aktuálním, nebo budoucím či vysněném.

a) Outfitové posty
Moc důležité. Outfity by se měly co nejvíce podobat outfitům na předních příčkách na lookbook.nu. Že to není originální? Že to není váš styl? Ale jděte, tak jedině ukážete, že jste světoví! Na lookbook totiž chodí každý a kdo říká, že ne, ten tam tráví veškerý volný čas. Důležité je taky skvěle vypadat. Nohy se zúží ve fotošopu, vlasy se trochu přifouknou, beďary vymažou. Že to je nefér? V časopisech není nic bez retuše a na tlusté a ošklivé se nikdy dívat nechce. Pokud se vám zrovna nepodaří udělat outfit podle představ, nenechte se tím rozesmutnit, a okomentujte fotku s tím, že vám to dneska moc nesluší, že to byl těžký den...čtenářům vás bude líto a podpoří.

b) Wishlisty
Moc důležité. Je třeba si přát ne to, co si přejete ale to, co si přejí ostatní a co je zrovna in si přát. Sledujte slavné blogy, tam najdete dost inspirace. Je třeba zahrnout jak věci, které jsou nedostupné (a napsat, že je to hrozně smutné, ale tyhle Versace šaty si nemůžete dovolit), tak věci, které jsou dostupné všem (ale trhovec u nás na rohu by měl mít podobné!) Do wishlistu patří jenom oblečení, boty, kabelky, doplňky, parfémy a dekorativní kosmetika!

c) New in
Moc důležité. Pochlubit se, co nového jsem si koupil, co nového jsem dostal, co nového jsem snědl. Čtenáři potřebují vědět, že jste člověk jako oni, že jíte (to co by oni rádi jedli) a že nakupujete (oni by taky rádi nakupovali). Nezapomeňte na styl, a proto jezte to, co se jí v oblíbených filmech a seriálech a nakupujte tam, kde by mohli s trochou štěstí nakupovat i čtenáři a je to zároveň in.

d) Reportáže
Moc důležité. Pochlubit se kde jste byli, je třeba, i když vlastně nikam nechodíte. I návštěva babičky se může stát módní událostí roku, jen je třeba to podat s náležitou fotodokumentací. Pokud vás nikam nezvou, pozvěte se sami, tvařte se děsně chic a pak zběsile reportujte. Jednou to stejně nevydrží a pozvou vás.

e) Giveaway
Moc důležité. I kdybyste neměli na nic nového, je třeba lákat čtenáře na dárky. Jestli vás nesponzoruje známá firma, vezměte něco, co máte v šatníku a už se vám nelíbí, nebo nějaký vzorek, nebo cokoli...a řekněte lidem, že když vás budou milovat, mohou to vyhrát. Počet stálých čtenářů naskočí okamžitě! (Výhru je ale třeba poslat vylosovaným, ne si ji nechat.)

Komentáře
Komentáře jsou jedna z nej. věcí

a) Komentáře čtenářů
Na úspěšném blogu můžou být jenom hezké komentáře. Cokoli co není pozitivní, nechválí, neáchá nebo někam nezve, ihned mažte. Jeden nepřejícný by mohl nakazit ty ostatní, a co pak? Navíc, jste přece super a tak vás nikdo nemá co kritizovat.
Mažte i nepříjemné otázky, na ty neutrální odpovídejte s mnoha úsměvy a co nejdříve.

b) Komentáře na jiných blozích
Vždy, když najdete blog, jehož majitel vás ještě nesleduje, pod každý článek mu napište nějaký milý komentář a hlavně, odkaz na svůj blog. Není možné, že by ho časem nerozkliknul.


Družení
Pokud chcete být slavní, musíte být k vidění se slavnými. Piště jim dopisy, pište o nich rozhovory, foťte se s nimi a hlídejte si, aby ta fotka byla na jejich blogu, s odkazem. Organizujte bloggeří srazy a buďte sluníčkoví. Nezáleží na tom, jestli tu holku nesnášíte. Na uvítanou si musíte dát pusinku, obejmout se a pak se na sebe mile usmívat. Jinak vám své čtenáře nepůjčí. Družte se také s redaktory různých internetových plátků, ideálně těch zaměřených na stejnou čtenářskou skupinu.



PS: Pokud si myslíte, že blog by měl být originální a odrážet zájmy autora, zapomeňte na to. Je to idealistické a naivní. Všichni kteří jsou jiní buď zůstanou zapomenuti, nebo budou postaveni na pranýř. A že nemáte blog kvůli slávě? Pch, to vám nikdo, nikdo na světe neuvěří. Blogy tady přece nejsou od toho, abyste si ulevili od myšlenek, ale od toho, aby jste ukázali světu, že jste nejlepší. 


PPS: Nikdy nedělejte to, co není in. Na ledu se bruslí, nebo se krmí kačenky. Rozbíjení ker z výskoku opravdu není IN! (Ale je to setsakra větší legrace, protože dřevěné podrážky mají fakt dobrou průraznost...takže kašlete na nějaké návody a žijte tak, jak vás baví! Soudnost si nechte na stáří.)

You Might Also Like

52 komentářů

  1. skvelej clanek. a dokonale pravdivej, nemam co dodat :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ráda čtu všechny tvoje úvahy, ale tahle se mi do noty moc netrefila. Nevím, s jak velkou ironií jsi to psala a nechci se tím nijak zabývat, jen jsem chtěla napsat, že věřím tomu, že důvody pro to, mít blog jsou různé. Třeba já mám blog hlavně pro sebe, dávám si tam věci, které se mi líbí, inspirují mě a když nevím co na sebe, podívám se, co už jsem na sobě někdy měla. Je fajn mít to všechno takhle na jednom místě a když to může inspirovat i někoho jiného, tím je to akorát plus.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mám blog pro sebe. Ale třeba si uvědomit, že to slávu nepřinese...ale není to špatné. Je to jako chovat slepice pro vejce do hypermarketu a chovat je jako hobby. Na hobby nevyděláš. :-)

      Vymazat
    2. ...kdyby to bylo tak, jak říkáš, máš blog otevřený jen sobě či pozvaným čtenářům. Tak si aspoň nelži do kapsy :).
      Cheche! Pro sebe prej :))!

      Vymazat
    3. Ano, přesně jak píšu, ale ti to zřejmě nechápeš :-),hlavně pro sebe a pokud budu někoho inspirovat, tak to beru jako plus, proto je otevřený všem. Navíc jen tím, že tvoříš příspěvky, hledáš inspiraci ti pomůže v tom se seberealizovat a poznat tím i sama sebe, takže taky důvod pro to, proč to dělám hlavně pro sebe.

      Vymazat
    4. @Anonymní: To by pak téměř všechny blogy musely být soukromý. Taky si píšu blog více méně sama pro sebe a je veřejnej - člověka potěší, když zjistí, že existují lidi, co s nim v něčem souhlasej nebo se jim zdá zajímavý jejich psaní (blog o módě totiž nevedu). Navíc se díky tomu můžeš seznámit s lidma, který mají podobný zájmy a to je přece skvělý.

      Vymazat
    5. Anonymní: Vidíš, to mě nenapadlo, zakazovat někomu aby četl můj blog. Zajímalo by mě, podle čeho bych se pak měla rozhodovat, komu povolit a komu zakázat :-D
      (Vznikaly by tak neefektivity. Viz. Holmann, Mikroekonomie pro pokročilé)

      Vymazat
    6. to mi povídej, za týden mám za makra2 mikra2 státnice :-(

      Vymazat
    7. Ono jde mit blog otevrenej jen pro sebe????? Dycky sem si rikala, ze bych chtela mit blog jako prostor zachytit svy myslenky, zivot, ale nechtela jsem to cpat svetu...

      Vymazat
  3. Musím říct, že jsem se pobavila (myslím v dobrém :)) Shrnuje to nějak všechny moje myšlenky, které se týkají "blogového světa". Ale co, člověk musí mít nějakou zábavu :)

    OdpovědětVymazat
  4. Skvěle jsem se pobavila! :DD

    OdpovědětVymazat
  5. Zajimalo by me, co v tom je, ze ten blogovy svet tolik resis. Jako proc je to pro tebe takovy tema. Ja totiz vetsinou nesnasim veci, na ktery zarlim nebo me jinym zpusobem nabouravaji sebevedomi...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Práce. Když už na to myslím kvůli práci, tak ať je aspoň i nějaká legrace tady. Než se mě na to zeptali, neřešila jsem to.

      Vymazat
    2. Ty tomuhle rikas legrace???? To je docela zvlastni...

      Vymazat
  6. Pravda - každý chce, aby jeho blog někdo četl. Jak toho dosáhne, je už na něm. Tys popsala tu nejsnadnější a nejobvyklejší cestu :) Já jsem na svůj vlastní způsob ještě nepřišla.

    OdpovědětVymazat
  7. trebas ja jsem na lookbooku fakt nikdy nebyla, jsem verna chictopii :) podle me jde o to, jestli ten blog ma clovek jako honbu za popularitou a ctenarema a nebo ne..

    OdpovědětVymazat
  8. každej to má nějak. já mám blog, protože miluju módu, ale nejsem módní návrhář, stylista, modelka ani módní kritik. takže svojí lásku k módě šířim přes blog. bez honby za čtenářema, za komentářema, za giveawayema, za lookbookem, za wishlistama a podobně :)

    OdpovědětVymazat
  9. cheché, už vím proč jsem nepopulární, nechodím do paula a nelajkuju mentolovou barvu. uf a je to venku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, spíš proto, že ten tvůj blog je docela dost o ničem, promiň. Nezaujal.
      K.

      Vymazat
  10. Skvělej článek. Dík za srandu dne:-)

    OdpovědětVymazat
  11. Jo,jo, asi máš pravdu, a vlastně to vůbec není ironický, ale pravdivý článek.
    Ale fakt mi přijde, že ten blog je jen zábava. Když se mi líbí mentolová barva, proč ji nenosit, navíc když mi sluší?
    Jasně, móda je byznys, celý svět je o byznysu.
    Píšu si víceméně pro sebe, ale potěší mne nějaký komentář, nějaká pochvala, ale i kritika. Dívám se, co je "in", abych nezakrněla, a bylo by vlastně divné, kdybych se neohlížela po světě, protože bych musela žít někde v díře. Prosadit "svůj styl" se povede málokomu, vlastně myslím, že nikomu...Všichni jsou originál, a tímpádem i neoriginál.
    Bože nějak jsem se do toho zamotala, už ani nevím, co jsem chtěla napsat.)! Ale jinak-hezký článek.).

    OdpovědětVymazat
  12. jsem idealisticka a naivni a zustanu zapomenuta. vice mene s tebou Oli souhlasim, ale na druhou stranu nekterym vecem se nejde vyhnout.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že málokdo to zvládne dělat všechno. Proto je málokdo slavný. Řekla ta, která má blogísek s titulkou Life styling ;-)

      Vymazat
    2. zrovna jsem premyslela nad tim ti o te titulce napsat :)))

      Vymazat
  13. :DD světovej článek, měl by se překládat do všech jazyků, páč je to všude v blogo-fešn pozlátku na jedno brdo! dáme Ti medajli !

    OdpovědětVymazat
  14. :D:D:D:D tohle byl ten nejlepší článek co jsem v poslední době četla :D:D.D

    OdpovědětVymazat
  15. miluju tvoje články(ještě,že Tě máme!) :)
    ..mě znáš, jsem taky jedna z mála co se ještě nepustila do giveawayí a už tu dokonce brzy bude, ale nějak jsi mi zabila chut' :D a koneckonců, přečetla jsem si tento výborný článek nejmíň 5x a musím, říci, že jsem se tam našla(,,v postranním panelu takové ty odkazy jako twitter, facebook, formspring, lookbook, czechoriginalfashion, press..." -> ano,tohle jsem já)..však stejně, je to suprově napsané a i když se tam člověk najde, tak to musí brát s nadhledem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A co je špatnýho na tom mít odkazy?

      Vymazat
    2. Špatného na tom není nic. Vždyť je sama mám :-) Žádný z bodů není špatný, dokonce ani všechny dohromady nejsou špatné.
      Ostatně, řekla bych, že se tady tak nějak najde každý. A ani to není špatné, protože je přece logické, že člověk chce více, než má, že se snaží se nějak posouvat.

      Vymazat
    3. Anonym: já snad psala, že v tom je něco špatného? (jen konstatuji, že tam jsem)

      Vymazat
  16. Aha. A proč tedy tón lehého opovržení v tvém článku?
    (dotaz byl původně pro autorku výše, který se užuž červenala, že má taky odkazy v levém sloupci):))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. haha, červenám se no, ihned to jdu smazat! Běda jestli to tam ještě bude, jinak bude zle! :D

      Vymazat
    2. (a žádné opovržení to není)

      Vymazat
  17. Přemýšlím, jak moc velká ironie to je, protože docela podstatný množství tebou vyjmenovaného splňuje mnoho z těch, které tu máš v kolonce "seznam blogů". Nakolik je to jakožeironie (i když, přiznejme si, není, protože s TAK ironickým pohledem na věc bys vůbec neměla potřebu to řešit) a nakolik jdeš drsně do řad vlastních kamarádek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hm, nebo jdu do sebe? Tohle je jednoduchý návod, jak uspět. Pokud se člověk bude zoufale snažit nesplnit ani jeden z bodů, tak neuspěje. Ale přirozenost vedek tomu, že bude více či méně tendovat k většině míst v seznamu. A není to špatné, není to dobré, záleží na osobní preferenci každého.

      Vymazat
  18. Taky by mě zajímalo, na čí straně barikády si Olga myslí, že je. Slovo "myslí" tu má svou opodstatnění. Nuže?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Olga nemyslí. Je blondýna.

      Vymazat
    2. vážně? ted jsi mě zase zklamala....já myslela, že jsi liška ryšavá zrzavá

      Vymazat
  19. dneska jsem se pobavila=) asi tě tady budu navštěvovat častějc

    OdpovědětVymazat
  20. A v čem je tedy úspěch S. Leopardové? Myslím, že spoustu tebou uvedených bodů nesplňuje. Rozhodně ne kamarádíčkování se se zbytkem bloggerské lůzy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nezapomeň, že Sandra má nejstarší módní blog, mnohokrát byla v časopisech a má svůj styl. Ona své čtenáře nabrala postupně, ne během jednoho měsíce, jak je v návodu :-)
      Návod je pro lůzry, co to neumí jinak :-)

      Vymazat
    2. Zbytek nemá styl a blog tejden a v médiích nebyla? A jak ti to ladí s Matějičnou, Schon, Doškou? (když zůstaneme jen u v minulém postu točených jmen).

      Hej, z tvých komentů na mě začíná pomrkávat Olga - jen o něco chytřejší odvar Ivičiče. Škoda.

      Vymazat
    3. Nikde jsem neřekla že jsem chytrá nebo inteligentní. Nicméně, pokud je třeba se bavit o blogování a o tom, jak moc to mám v hlavě pomíchané, můžeme se potkat na živo. Osobně preferuju pivo, ale pokud to musí být Starbucks, bude to jak si přeješ. :-)
      Ale opravdu nemám čas a chuť rozpitvávat blog po blogu a pokoušet se analyzovat jestli to je komerční, to je nekomerční, to je vhodné, to je nevhodné a proč. Ano, vím že lidé mají pocit, že bych měla ohejtovat všechny blogy, očernit všechny lidi co mám ráda a kterých si vážím, zničit všechno co je aspoň trochu zajímavé, jenom proto, aby pak bylo na koho si ukazovat prstem. Jenomže já opravdu nemám chuť si něco vymýšlet jenom proto, že je to mediálně atraktivní. :-)

      Vymazat
    4. Jsi plná nějaký zvláštní zášti, co tě to nutí takhle hrotit? Nechci po tobě hejty na blogy. Ptám se, rozvíjím tvoje sentence dalšíma otázkama. Vedu dialog. Téma sis vybrala sama, vzpomínáš? V komentech jsi ho postupně rozvíjela. A začala kličkovat a ztrácet se v tom. A návdavkem lehce kopat kolem sebe (a vysvětlování, že za všechno může ironie, nadsázka, naše volba témat, vtip, blabla, kde už jsme to jenom... ahá, Vítězslav.)

      Rokovat nad pivem ani kafem neni třeba. Nebo je nějakej důvod, proč bych si měla myslet, že tam nám to půjde líp?
      (Navíc tohle téma zas nemá tak zásadní charakter. Zajímavější je pak dozvuk v komentářích. Jako u Víti.)

      Vymazat
    5. "pokud je třeba bavit se o blogování a o tom, jak to mám v hlavě pomíchané" = E? Snad ti někdo držel u hlavy banán, když jsi cucala násadku a dumala, o čem bude další článek?

      Vymazat
  21. Olgo, a jak by jsi definovala styl Sandry L. ?

    OdpovědětVymazat
  22. Hah, no sem tam som sa zasmiala, ale taktiez s veľa vecami nesúhlasím. Vsetko to neplati na citane blogerky..nestaci len jedno vrece, to je velmi malo ;-)

    cajova.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  23. Tomu rikam diskuze, ja klidne otevrene reknu, ze chci, aby muj blog uspesny a pokud se mi zalibi trend, tak ho budu prezentovat, Starbucks kavu jsem mela rada vzdy a casto si rano pred praci pro latte skocim...pisu blog jak pro sebe tak pro lidi a je opravdu tezke nabrat nove a nove ctenare....zejmena pro nekoho, kdo se trochu vymyka tradicni cilove skupine 13-25let a nezije primo v Cesku. A jeste jedna vec...ja osobne verim v pozitivni mysleni, obklopovani se vecma, ktere pozitivni jsou a proto treba nekritizuji lidi, kteri si nezverejnuji negativni komentare.....protoze verim, ze positive words and mind brings more positive words...as simple as that

    OdpovědětVymazat
  24. souhlas ale vazne mi tendle clanek porad nejde dohromady s TVYM seznamem blogu vlevo. vysvetlis prosim?

    OdpovědětVymazat
  25. Já si myslím, že klíč k úspěchu je jinde. Nejčtenější a nejoblíbenější jsou blogy, které mají smysluplné téma a řeší věci, které čtenáře prostě zajímají. Vždyť módní peklo, 1000 věci, co mě serou, protivná blondýna... mají stovky čtenářů a komentářů a nikdo ani pořádně neví, jak autoři vypadají. A nikoho to ani moc nezajímá. Protože obsah stránky je natolik zajímavý, že není potřeba žádná vycpávka ve formě pořád stejných fotek sama sebe.. Lucka

    OdpovědětVymazat
  26. Olgo, a pak že máš ráda diskuse se čtenáři...

    OdpovědětVymazat