... for HM

16:44

Nepamatuju si, kdy to začalo. Můj začátek je oproti jiným poměrně o dost posunutý. První akci ... for HM jsem zaregistrovala až tehdy, když jsem začala studovat v Praze.

Jimmy Choo, co to je? Proč je na to všude reklama? Aha, boty, aha, tašky, kabelky... aha, že to je velká sláva. A potom v obchodě bylo pár obitých krabic s velkou pánskou obuví, a taky taška, i po slevě převyšující můj rozpočet na oblečení na čtvrt roku. Nicméně, reklama zabrala. Od té doby vím, že Jimmy Choo je ta nejvěhlasnější značka bot, že ji prostě musíte milovat i když je pekelně nepohodlná a drahá. Od té doby se snažím přesvědčit moji maminku, že by měla chodit jenom na jehlách. A taky vím, že pro HM občas navrhne kolekci slavná značka a slečny a paní se o těch pár kousků servou, v Praze jako v NY.
 Díky tomu, že před čtyřmi lety mě móda ještě nějak extrémně nebrala, (Bavilo mě tehdy lidové odívání - kroje a tak.) nejsem schopná říct, jaká byla tehdejší reklamní strategie. Ale jak si můžete přečíst výše, zabrala skvěle. 

To o rok později už byla spolupráce HM se Soniou Rykiel jiná káva. Článek o tom jak naivní slečna nakukuje do velkého světa, si můžete přečíst v tehdejším příspěvku. Reklamní strategie byla založena na přímém přenosu z velkolepé show v Paříži, na webu HM běželo odpočítávání. Nemohla jsem se dočkat a pak jsem usnula. Na druhý den jsem po zahraničních webech sháněla fotky do článku, ale na velkém uvedení do prodeje jsem nebyla. Muž mi to zakázal. Svetříky pak už nebyly, ani šály ne, zato podprsenky ještě několik měsíců potom, bohužel, ne v mé velikosti.

Když před více než rokem začalo po webu kolovat tajuplné video o tom, kdo bude dalším "kolaborantem", už byla většina současných českých módních blogů na světě. Globální marketingová filosofie byla, prodávat kolekci přes blogy. Proto běžela předem soutěž o to, které blogy získají video, proto byla kolekce až do poslední chvíle držena pod pokličkou - a potom představena bloggerům. Celý marketing běžel, pokud nepočítáme přebaly Metra, virtuálně. Podobně jako ve světě to běželo i u nás. Tím, že kolekce byla prezentována na webu, nedostala se na stránky tištěných magazínů, bylo nutné ji takto prezentovat i na fotkách. Jenomže bloggeři to nejsou stylisti, aby focení brali jako práci a není možné po nich chtít, aby se vyfotili, udělali zadarmo reklamu a pak všechno hezky vyčištěné vrátili.
Ani na uvedení Lanvin for HM jsem nebyla. Muž mi to zakázal. 

O letních prázdninách vylo zveřejněno jméno další značky. Versace. No fíha. I v showroomu napjatě očekávali, jaké to bude. Teď, pár týdnu do uvedení do prodeje je jasné, že letošní strategie je klasická, zaměřená na magazíny. Díky tomu, že do zahraničních editorialů jsou kousky z kolekce používány už více než měsíc, jsme je mohli vidět oblečené i na Anně Dello Russo nebo některých modelkách. Postupně byla uvedena kampaň, lookbook, ceník, přesně tak, jak se to dělat má. Tiskové materiály ke stažení na webu. Versace pro HM se nevnucuje, jde běžnou marketingovou cestou.
Nezbývá než se nechat překvapit případným zvratem.

Na uvedení zřejmě nebudu. Muž už do toho nemá co mluvit, ale já sama si nejsem jistá, jestli mi to za to stojí. Fascinují mě masivní šperky, divoké vzory a barvy. Kolekce je výborná hlavně proto, že trochu budí dojem, že si Donatella z módního světa dělá trochu legraci. "Tak děcka, ukažte se, kdo z vás má na palmy, západ slunce a leoparda koule!" Tahle nadsázka se mi líbí. To, co se mi líbí z kolekce, je tzv. hedvábný top z dámské a svetr z kašmíru a vlny z pánské části. Ale kde nic není, tam ani čert nebere. Momentálně nákupy oblečení neplánuju ani v sekáčích.
 
Nezbývá mi než zvědavě čekat, koho v novém oblečení uvidím a jak se mu podaří vyřešit styling. A na to se těším opravdu hodně.


A co se nejvíce líbí vám? Je to na vás moc nebo tak akorát barevné?

You Might Also Like

11 komentářů

  1. z ohlasu na českých blozích je patrný, že na palmy a divoký vzory má fakt koule asi každej.
    repspektive, asi to nebude o koulích, že jo, protože už to sestoupilo do H&M, tudíž nejde o nic novátorsky převratnýho.
    která česká blogerka sem tam nenosí leoparda?

    český fešn blogeři jsou dost proslulí svojí spolupráci s háemkem - v míře, která není ve světě úplně běžná (tam je větší konkurence, jiný značky...)- takže po tom půjdou jako diví a jejich čtenáři s nima...

    mně se ta kolekce moc nelíbí, ale nic si nekoupím hlavně proto, že
    a) jsem socka
    b) si radši našetřím na něco originálního (od návrháře, na míru...) a nebudu tak na ulici potkávat další palmy a leopardy
    c) očekávám, že ceny budou neúměrně vysoký vzhledem ke kvalitě a zpracování - tady jsem možná nespravedlivě zaujatá, ale je to zkušenost z minulejch let)

    OdpovědětVymazat
  2. Mě se nikdy Versace modely moc nelíbily, takže v tomhle ohledu zůstávám v klidu. Nicméně s předposlední větou souhlasím, jsem fakt zvědavá, jak se k tomu ostatní, kteří si něco z té kolekce pořídí, postaví.

    OdpovědětVymazat
  3. Já první zachytila Karla Lagerfelda. Asi byl i první (nutno dodat jediný kdo mě zaujal)? To jsem ještě bydlela v Brně. Když se to dostalo do Brna, měli samé sloní velikosti. Takže nemám nic.
    Versace jde mimo mě. Její styl je dle mýho názoru opulentností zacílen na ruskou vyšší střední třídu (bo manželky oligarchů už objevily kouzlo méně křiklavých značek). Vlastně doufám, že mně mine i nadšené a nekritické žvatlání fešnblogerů.

    OdpovědětVymazat
  4. Versace pro HM upřímně nesnáším...

    OdpovědětVymazat
  5. Moja prva bola M by Madonna :)) Par veci som si kupila, uz aj posunula dalej. Proste handry H&M ..
    Jana

    OdpovědětVymazat
  6. Jen tak mimochodem, boty Jimmy Choo pro H&M jsou nejpohodlnější dvanácticentimetrové jehlové podpatky co vlastním, ale "opravdové" bych si (a ještě méně v té době) nikdy nemohla dovolit. Takže jsem ráda, že jsem si tu frontu a "rvačku" o ně absolvovala.

    OdpovědětVymazat
  7. já si pamatuju, jak jsem zahlídla v elle fotky viktor&rolf...ale tenkrát jsem byla opravdu chudý student, takže o nějakých nákupech nemohla být řeč. versace for hm je na můj vkus hodně barevná, hodně zdobná, šperky jsou hodně výrazné a prostě je všeho nějak moc HODNĚ. takže ne, na to koule nemám. a taky peníze, žejo..:D

    OdpovědětVymazat
  8. já se na to asi taky vybodnu. na mňa je to skrátka too much. myslela som si skôr na nejaké bytové doplnky ...

    lesimple.sk

    OdpovědětVymazat
  9. stokrát omletý (hlavně podle hejterek), ale i tak:

    http://pragueneedsmorestyle.blogspot.com/2011/10/piar-pycoo.html

    OdpovědětVymazat
  10. táto kolekcia ma vôbec nezaujala, príde mi príliš prehnaná, napríklad nikdy som netúžila po ničom s palmovým vzorom, zaujímavo vyzerajú len doplnky :) A ak bude pomer ceny a kvality rovnaký ako pri minulej kolekcii, dosť pochybujem, že si niekto niečo z toho kúpi...

    OdpovědětVymazat
  11. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat