Červená rtěnka

18:31

Je ikonou.
Pro módní polyteisty samostatným božstvem.
(Jak asi vypadá ten bůh nebo bohyně?)
Symbolem hříchu, semínkem zášti na límci bílé košile.
Nejoblíbenějším kosmetickým přípravkem malých holčiček.
Nebezpečím.

Ani nevím, co nás to, holky z nejvýchodnějšího gymplu v republice, tehdy napadlo. Snad to odněkud vytáhla Simona, v módních věcech nejzběhleší (Kupovala si Elle a taky Cosmopolitan!)Bylo nám sladkých sedmnáct a hon za krvavým ideálem začal.

Tři měsíce jsme, třikrát týdně, obrážely všechny (čtyři) drogerie ve městě.
Do obchodu tři šedé myšky, z obchodu tři holywoodské hvězdy, s rtíky jako ze žurnálu a dalšími vzorky na hřetech rukou.

Nekonečné hledání toho pravého odstínu, té pravé konzistence a (makeupisté omluví) té pravé ceny.
Značka a číslo vítěze výběrového řízení se pak octla na prvním místě dopisu pro Ježíška.

V mezidobí, zmítaná city k "osudovému muži" a dalším dvěma, na začátku listopadu, plná emocí a radosti.
Vypravily jsem se na "vesnický bál". Tři hvězdy z velkého světa mezi šlehačkovými dorty. Hodiny přípravy, litry krve při holení nohou lacinými holítky, rudé šaty, síťované punčochy, černý samet, korzety...
Vietnamky z Makra, prastaré červené punčocháče a sametové mini. Nic plesového, nic sexy. Jenom ty rudé rty.

Když jsem se po nějaké době vrátila ke kamarádkám ke stolu, bylo vše jasné. Kde máš rtěnku? Moudře pravily a já se potutelně usmála. Červená pusa, první a poslední skutečná nevěra.
Na venkovský způsob.

S rudými rty ráno zmizely i iluze, autor hříchu se doznal a pár hodin bylo trapně mlčenlivých.
...

O měsíc později Ježíšek vysněnou barvu donesl. Ale hluboké trhliny ve vztahu nezalepila. Ležela v šuplíku, kdosi mi ji pak vyměnil za rozpatlané dvojče a nakonec zmizela ve víru focení.
S tichým "plop" sundávaného víčka opustila můj svět.

Dneska je mi zase sedmnáct, jsem jako Evička usínající v rudé Chanellce, bez které si ji už neumím představit.

Ta barva má svou magii. S červenými rty se se mnou najednou chtějí kamarádit i "bažanti z Arts-managementu" se kterými chodím na sociologii. Holky, dosud si držící poctivý odstup se usmívají a ptají se.

Nechávám otisky na skleničkách, na vidličce v menze, na ubrousku ve steakhouse, divím se, co se děje a hrozně mě to baví.
Muj muž se naučil si po puse utírat knírek.

Tak jako mám oblečení "do školy" a "po doma", mám dvě krvavé sestřičky v hranatých tubičkách. Gabriella Salvette na domácí lenošení i práci, Lanvin-loves-HM pro širý svět.

Snad tomu nebude tak příkrý konec, jako minule.
Zatím mnou zmítá červená radost.

You Might Also Like

12 komentářů

  1. Mám nápad, posílejte fotky reálných lidí s červenou pusou, fotky vašich rudoústých bohů a bohyň...byl by to krásný obrázkový článek...

    OdpovědětVymazat
  2. Durduin, většinou ti nepíšu pěkné komentáře, většinou je to taky proto, že některé tvé názory a poznámky mě opravdu zvedají ze židle.

    A hrozně dlouho mi trvalo uvědomit si, že přesto mám tvůj blog (a svým způsobem i tebe) hrozně ráda. Ve většině názorů se absolutně neshodneme, ale ty jsi jediná bloggerka, u které vím, že ať napíše cokoliv, mě to bude bavit číst a budu o tom přemýšlet.

    Takže jedna obrovská pochvala od anonyma, za to jaká jsi a jak vedeš svůj blog.Tenhle článek o rtěnce, i ten předchozí o návštěvě showroomu a i další články jsou prostě skvělé, nejsou to jen strohé poznámky připomínající nákupní seznam, vždycky ve mě vzbouzejí silné emoce...

    OdpovědětVymazat
  3. ja klidne fotku s rtenkou poslu, nosim cervenou hodne i kdyz ted na podzim jsem si oblibila spise hnedou :)

    OdpovědětVymazat
  4. Klidně použij jakoukoliv moji fotku :)
    Červené rty jsou nejlepší fashion statement na světě. To upravování každých pár minut za ten dokonalý výsledek stojí :)
    Evička se Chanelkou <3

    OdpovědětVymazat
  5. Sleduji tě skoro od začátku a neskutečně se mi to líbí! myslím, že tvůj blog je jedinečný právě tím jaký je...jen tak dál!

    OdpovědětVymazat
  6. Rudá rtěnka je fakt...legendární (jiný slovo mě nenapadá). Tu svoji - perfektní - hledám už několik let a pořád nic. Přiblížila se jí ta LanvinforHM, ale mám pocit, že to pořád není ono...

    OdpovědětVymazat
  7. super napisane, klobuk dole, palec hore!
    uplne krasne svojimi slovami vytvaras obrazy a fotky, ktore pri citani vidim... mmmmmmm :-)))

    OdpovědětVymazat
  8. Posílám "tu svojí". http://cz.oriflame.com/products/product-detail.jhtml?prodCode=15282
    Objevila jsme jí asi před půl rokem dokonce za 29 Kč, a je to "ta moje", k mým zrzavým vlasům a světlé pleti je úžasná... Na rychlo-úpravu v autobuse, výtahu, zády k baru, používám http://www.drogeriemartina.cz/labello-tycinka-na-rty-4-8g-jahoda::1023410.html . Ono fakt barví! Červené rty mě podle přítele zestaršují, ale já se s nimi cítím prostě báječně... True story, ten Tvůj článek, prostě jo! :D

    Abee

    OdpovědětVymazat
  9. A fotku pošlu, ale ne z práce. ;)

    Abee

    btw: Kde studuješ sociologii, jeslti to není tajemství? Já jen, jeslti třeba nejsme spolužačky...

    OdpovědětVymazat
  10. Jak si tě můžu přidat do sledovaných? :)

    OdpovědětVymazat
  11. Souhlasím, že ta červená rtěnka Lanvin-HM má úžsný odstín. Normálně červenou nemosím, ale tuhle ano.

    OdpovědětVymazat