Všechno nejlepší

14:35

Když to trochu povyrostlo, bylo to takové malé okaté kuřátko, se zlatým chmýřím na hlavě.
Chodilo to kolem, drželo se to máminy sukně, sápalo se to po mých hračkých. Tehdy jsem to vůbec neměla ráda. Mimino. Propíchala jsem špendlíkem všechny nyfukovací hračky a dělala tolik naschválů, kolik jenom dvouletý prcek dokáže. Nechtěla jsem to mimino, mimino co mi bere moje věci, moje práva. A milovala jsem to mimino, držela jsme mu flašku, vozila jsem ho v "lodi" po bytě, a v kočáru, a na sáňkách, a milovala jsem ho i když bylo větší.
Když pak přibylo další mimino, stali se z nás spojenci. Hrály jsme si na princeznu a na služku, sestřička seděla na trůně a já jsem jí nosila dobroty. Pořídily jsme si křečky a venčily je a nakonec jim založily hřbitov, se svíčkana a kytičkama. Záviděly jsme si a mlátily se o jedinné plavky pro barbínu.
Poradila jsem jí, ať si ostríhá vlasy které jsou později poprvé nabarvila a ona ten účes nosí doteď, vymýšlely jsem oblečení, brouzdaly po obchodech. Já věčně bez peňěz, ona šetřivá. Lezla jsem jí na čokoládu a ona se tvářila, že to nevidí.
Snažila jsem se být jiná, být napřed, nosit všechno jako první...a ona se ze všech sil snažila mě dohnat, přesně s tím odstupem, s jakým jsme se narodily. Více než šest let trvající boj, boj o menší břicho, větší prsa, hezčí boty. Vzájemné rabování skříní a šperkovnic.
A každodenní smutky a výbuchy radosti nad drobnými hloupostmi. Společný pokoj...

Když jsme si nevěděly rady, poradily jsme se spolu, nebo jsme se šíleně pohádaly. Ale nakonec bylo dobře. Jako vždycky mezi sourozenci.

Teď moji Zuzku čeká maturita, přijímačky, odchod z domova. Pro ni, konzervativní slečnu milující svůj domov to bude těžkou zkouška.

Přeju ti Zuzko všechno nejlepší. Abys měla odvahu neposlouchat ostatní, sílu spolehnout se a rozhodovat sama za sebe. Aby sis splnila svoje sny a naopak zahnala noční můry. Abys byla svobodná a sama sebou.
Jsou věci, se kterýma nic neuděláš, pro které je zbytečné se trápit a naopak věci, které je škoda nechat plavat. Najdi si rovnováhu a netrap se zbytečně.
Ať se ti všechno podaří.

Sladkých 19 ti přeje Olga.






You Might Also Like

0 komentářů