Oh my Dior!
10:50
Od 24. do 26. června proběhne v parfumerii Sephora v pražském obchodním
centru Nový Smíchov akce s názvem Dior backstage.
Zní to takhle dobře? Zajímavě? Nebo naopak jako nějaká obyčená promo akce? Když
na Elle.cz a MarieClaire.cz píšou "budete se moct naučit...", co to
asi znamená? Zatímco redaktorky lesklých magazínů jenom překopírují tiskovou zprávu...
To takhle byla středa, venku horko k zalknutí. Minutu po termínu jsem s
jazykem na vestě doklusala do hotelu Metropol na Národní třídě, a s vysušenou
pletí bez jakýchkoli kosmetických přípravků, očima zarudlýma od choru a hárem
slepeným do jednoho celku, vpadla do salonku, vyklimatizovaného na snesitelnou
teplotu.
U vstupních dveří štendr a na něm dvoje šaty, doplněné o lodičky a snapy
modelek, v čele místnosti dva prezentační stojany s kosmetikou, v rohu občerstvení
a na konferenčním stole sousta práce, květinová dekorace, jmenovky, talíře s
palačinkami s vanilkovou zmrzlinou, na flipchartu pár klíčových slov... Zdálo
se, že jsem poměrně rychle vzbudila pozornost. Dámy sedící na maskérských
židličkách podél stěn se otočily prakticky ihned, a to už přibíhala dokonale
nalíčená zodpovědná osoba. Ehm, dobrý den, omlouvám se, vypadám příšerně, to
nic, si odložte, napijte se, sedněte si... Jak už to tak bývá, slečna školitelka byla nesmírně příjemná a ochotná, takový ten prototyp
perfekcionistky, nesmírně milé hodné holky, brutálně tvrdé když jde o to mít
všechno tip-ťop. V elegantních lodičkách, pouzdrové sukni a halence,
kterou bych popsala spíše jako starorůžovou než baby pink, s broží Dior na
správném místě a řadou knoflíčků na zádech, vypadala jako kompletní zjevení ve
společnosti "modelek" a beuaty specialistek, obyčejných žen.
Šup šup. Po krátkém úvodu jsme se pustily do práce.
Ono totiž taková velká promo akce, jakou Dior backstage bezesporu je, si
vyžaduje velmi dobrou organizaci. Pokud si na spodních úrovních potravního
žebříčku můžete dovolit chyby a nedokonalosti, pak v případě že zastupujete
světoznámou značku, která se prezentuje jako symbol luxusu, stáváte se v tu
chvíli její součásti a ani drobný detail se neodpouští. Celý team musí být
secvičený a fungovat jako hodinky, procesy, které jsou centrálně nastavené,
musí být zárukou kvality. Tak jako je průšvih, když u mekáče zapomenete dát do
číze okurku, u Diora to může být třeba... špatná organizace prostoru na
pracovním stolku vizážistky.
Když jde o pocit jedinečnosti a maximální profesionality, každý detail se
počítá. A tak bylo vybráno sedm (teda, možná i více, tohle je informace kterou
jsem vypozorovala, neptala jsem se) nejšikovnějších slečen a dam,
(pravděpodobně ze Sephora) které absolvovaly třídenní (pokud jsem zaslechla
správně) školení, aby jejich výkon na pódiu během tří klíčových dní, byl
stoprocentní. Programem odpoledne druhého dne bylo praktické cvičení.
Na povel elegantní slečny, přistoupily beauty expertky ke svým stolkům,
nejprve v časovém limitu nastudovaly předepsaný look, produkty, které pro jeho
dosažení mají použít a také slovní omáčku, tedy co u práce klientovi říkat. Po
dalším pokynu se pustily do práce, své modelky vybarvovaly přesně podle
manuálu, dokola si to mašírovala (pravděpodobně) supervizorka a komentovala
chyby. Špatné pořadí, špatně nanesený produkt, špatný postup... a některý dámy
začaly být mírně vyděšené a dost nervózní.
A uběhl určený čas, slečna v růžovém zavelela stop a po krátké přestávce si
expertky prohodily modelky, a jelo se na další look.
Klíčovým bodem celého programu je slovo backstage. Pro vás, co tady chodíte,
to asi není nic neznámého, ale pro dámy které znají spíše frontrow a nebo jen
fotky v časopisech, to může znít velmi exoticky a tedy marketingově
účinně. Dior se snaží naznačit, že na rozdíl od líčení na slavnostní události
nebo na focení, kde je na klientku relativně dost času, u přehlídek nastupují
různé vychytávky a fintičky, které jsou hlavně rychlé. Vytvoření každého ze
sedmi prezentovaných looků by mělo trvat méně než dvacet minut, proto ty stopky
a odpočítávání. A když fintičky, na každou fintičku nějaký ten speciálně
vyvinutý produkt. Můžu potvrdit, produkty jsou to fajn, ideální pro
makeup-matláka, jako jsem já.
Prvním backstage produktem, který mě zaujal, je něco, čemu se říká
Skinflash. Rozjasňovačo-korektor v praktickém pentil balení s integrovaným
štětečkem. Doma mám něco podobného, hodně jsem se do toho zamilovala, protože to
funguje i na pleti se sklonem k šupinkování, je to lehoučké, dobře se s tím
pracuje... a já díky tomu vypadám jako člověk už po dvou minutách před
zrcadlem.
Výborné byly i produkty, kterým se obvykle vyhýbám jako čert kříži, a to
tvářenka a "lesk na rty". Kdo by to byl řekl, že zdravíčka která jsou
v krabičce v zářivě růžové barvě, budou vypadat přirozeně? A přípravek, který
hydratuje rty, a zároveň vytáhne na světlo boží jejich přirozenou pigmentaci?
Geniální. Sem s tím! (Bohužel, nepamatuju si, jak se jmenoval, jestli to byl
Lip Maximizer nebo něco jiného?)
Co dodat na závěr? Pokud se v líčení plácáte, pravděpodobně vám návštěva
akce Dior backstage v Sephoře pomůže zjistit, co se vám líbí a co ne. Beauty
expertky jsou instruovány s klientkou konzultovat výběr barev, a ve většině
případů tomu rozumí ;-)
A pokud jste v líčení zběhlí... mám pro vás soutěž o lesk na rty Dior
Addict GLOSS v odstínu 643 Diablotine. Je to krásná barva, ale já lesky nerada
a s tím souvisí i to, jak ho můžete vyhrát. Napište krátkou a vtipnou obhajobu
používání lesků na rty, dlouhou max 200 slov, a pošlete mi ji do pondělí 9:00
na email o.karpecka@gmail.com. Text, který mě nejvíce pobaví a třeba i
přesvědčí, vyhrává. :-)
A samozřejmě, nejlepší texty zveřejním, aby se pobavili i ostatní :-)
PS: Jak vypadá Dior na mě?
PPS: Nejedná se o PR Dioru. Za svou čtyřhodinovou práci modelky jsem byla
odměněna řasenkou Diorshow Iconic Owercurl (Je božská a protože žádnou nemám,
tak si ji s dovolením nechám) a oním leskem, který nemám důvod použít, a proto
ho chci poslat dál. Stejnou odměnu dostaly i ostatní modelky.
Skinflash, bronzer, tvářenka a ten "lesk" |
kouřové oční stíny, trio paletka v šedé |
Rtěnka Dior Addict Extreme + bezbarvá a barvá konturka |
Kouřovky přetřené na černou |
Paletka pěti stínů, rtěnka Addict rtěnka a Addict lesky |
3 komentářů
rasenku od Dior mam nejradsi, ale musim teda rict ze liceni se mi libi jen prvni a druha fotka...zbytek moc ne.
OdpovědětVymazatNeber to jako rypani, spis mou deformaci - rty nemaji pigmentaci (pokud ano, rozhodne to neni v poradku, je to porucha). :-) A liceni se mi taky libi jen to do prirozena, zkratka Ti to tak vice slusi. Jinak fajn clanek ze zakulisi neceho, o cem vubec nic nevim :-)
OdpovědětVymazatTak teda Dior neDior, musím říct, že nejlíp vypadáš bez ničeho :)
OdpovědětVymazat